24/04/2013: Επιτυχής η εκδρομή στο Μελένικο.

Την Κυριακή 21 Απριλίου πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η ημερήσια εκδρομή στο Μελένικο που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Ευελπίδων Μελενίκου.

Όπως αναφέρει για την εκδρομή ο πρόεδρος του Συνδέσμου κ. Ηλίας Ραδόβαλης :

Ξεκινήσαμε από την Πλατεία Ελευθερίας στο Σιδηρόκαστρο στις 10 το πρωί με δύο λεωφορεία εκ των οποίων το ένα διπλό.

Η συμμετοχή ξεπέρασε τις προσδοκίες μας. Συμμετείχαν περίπου 120 άτομα (από 8 ετών έως 88 ετών). Η οικογένεια του Πέτρου Κοκόζη ήρθε από την Αθήνα ειδικά για την εκδρομή μας, όπως ήρθαν από τη Θεσσαλονίκη πλήθος Σιδηροκαστρινών και φίλων. Πρώτα επισκεφτήκαμε τη Μονή Ροζινού 5Km από το Μελένικο, όπου προσκυνήσαμε τα ιερά κειμήλια της Μονής που κάποτε ανήκε στη Μονή Ιβήρων του Αγίου Όρους και είναι αφιερωμένο στα γενέθλια της Υπεραγίας Θεοτόκου.

Κατόπιν επισκεφτήκαμε με συγκίνηση το ιστορικό Μελένικο πατρίδα των προγόνων μας, όπου περιηγηθήκαμε στα στενά σοκάκια της, επισκεφτήκαμε το επιβλητικό αρχοντικό της οικογένειας Κορδόπουλου-Κουροπαλάτη και ήπιαμε τον καφέ μας στη σκιά των πλατάνων της πλατείας μπροστά από το Διοικητήριο, αναπολώντας τα χαμένα μεγαλεία της Μακεδονικής αυτής πόλης που δόξαζε τον Ελληνισμό για πολλούς αιώνες.

Ακολούθησε λαϊκό γλέντι με νόστιμα φαγητά, ζωντανή ελληνική μουσική και πολύ χορό στο εστιατόριο του ξενοδοχείου Elli Greco, που βρίσκεται στην είσοδο της πόλης του Μελένικου. Το ξενοδοχειακό συγκρότημα, το οποίο βραβεύτηκε πρόσφατα ως το καλύτερο νέο τριών αστέρων ξενοδοχείο στην Βουλγαρία, ανήκει στον κ. Χρήστο από τη Λητή Θεσσαλονίκης, ο οποίος είναι πλέον ο μοναδικός Έλληνας κάτοικος του Μελένικου.

Ο Σύνδεσμος Ευελπίδων Μελενίκου ευχαριστεί θερμά όλα τα μέλη του και όλους εκείνους που συμμετείχαν στην εκδρομή μας και επιφυλάσσεται για το μέλλον σε ακόμη καλύτερες εκδρομές.

Για την εκδρομή γράφουν και οι Γεώργιος και Ευδοκία Φουρτούνα:

ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΜΕΛΕΝΙΚΟ
ΜΕ ΤΟ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΥΕΛΠΙΔΩΝ
ΜΕΛΕΝΙΚΟΥ

«Στα Μελένικα και στα Μοναστήρια
του ξυπνητή αρχίζει το τουφέκι.
Χώματα Ελληνικά. Σ’ εσάς θαμμένα
των πατέρων τα κόκκαλα χιλιάδες.»
Κωστής Παλαμάς

Στις 21 Απριλίου 2013 συμμετείχαμε στην προσκυνηματική εκδρομή στο Μελένικο που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Ευελπίδων Μελενίκου.

Εντυπωσιαστήκαμε και χαρήκαμε πολύ για τη συμμετοχή των εκδρομέων. 120 άτομα!!!

Στις 9.30 π.μ. δύο πούλμαν ξεκίνησαν από το Σιδηρόκαστρο για το κουκλίστικο, παραδοσιακό, μικρό σε έκταση και πληθυσμό σήμερα, Μελένικο.

Πρώτος σταθμός το Μοναστήρι του Ροζινού. Μετά από μια εντυπωσιακή διαδρομή ανάμεσα σε καταπράσινους κέδρους, πλατάνια, πεύκα, και κατακόρυφους, απόκρημνους ασβεστολιθικούς λόφους, που σχημάτιζαν, κώνους, πυραμίδες, οβελίσκους, φτάσαμε στο χωριό Ροζνό. Σ’ ένα καταπράσινο λόφο, μετά από 10 λεπτή πεζοπορία, αντικρίσαμε το Μοναστήρι του Ροζινού που είναι αφιερωμένο στο Γεννέσιο της Θεοτόκου. Στο καθολικό της Μονής προσκυνήσαμε με ευλάβεια το αντίγραφο της εικόνας της Παναγίας της Πορταΐτισσας που φιλοτεχνήθηκε το 1790. Στο καθολικό και στην τράπεζα της Μονής, οι εκδρομείς ξεναγήθηκαν από τη γράφουσα. Ακολούθησε γεύμα στο Μελένικο, στο ξενοδοχείο Elli Greco του Έλληνα Χρήστου Μαυριδόπουλου που βραβεύτηκε με χρυσό βραβείο καλύτερου ξενοδοχείου 3 αστέρων της Βουλγαρίας. Οι γευστικότατοι μεζέδες, το Μελενικιώτικο κρασί και η ελληνική παραδοσιακή μουσική, άναψαν το κέφι των εκδρομέων, και το γεύμα μετατράπηκε σε τρικούβερτο γλέντι. Τον απογευματινό μας καφέ τον ήπιαμε στην πλατεία του Μελενίκου κάτω από τους αιωνόβιους πλάτανους. Αρκετοί εκδρομείς σεργιάνισαν στα στρωμένα με καλντερίμι στενά ανηφορικά σοκάκια θαυμάζοντας τα αναπαλαιωμένα αρχοντικά, τις 3 αναστηλωμένες εκκλησίες, που ήταν όμως κλειστές, και το αρχοντικό του Κουρδούπαλου. Αργά το απόγευμα μέσα σε κλίμα ευφορίας και κεφιού επιστρέψαμε στο Σιδηρόκαστρο.

Για μια ακόμη φορά συγχαίρουμε θερμά τον Πρόεδρο και τα μέλη του Δ.Σ. του Συνδέσμου για την άρτια οργάνωση της εκδρομής και τους ευχόμαστε από καρδιάς καλή επιτυχία σ’ όλες τις εκδηλώσεις που θα διοργανώσουν στο μέλλον.